Hey allemaal,

Vandaag heb ik het verslag van Londen voor jullie! Ik ga jullie laten zien wat ik elke dag ongeveer gedaan heb met vele foto’s! Ik heb een superweek gehad! Dus laten we maar snel beginnen!

Maandag

IMG_6601 Processed with VSCOcam with f2 presetIMG_6705IMG_6721 IMG_6607

Maandag was een rustige dag zonder vele activiteiten! Het grootste deel van de dag zaten we in de bus. We gingen naar Londen door eerst met de bus naar Calais in Frankrijk te rijden, dan met de boot naar Dover en dan naar ons hostel wat ook nog twee uurtjes duurde. We verbleven in het Keystone house hostel. We moesten lekker vroeg op want we vertrokken om 7:00 vanaf school en half 7 op school verzamelen! Doordat ik heel vroeg op was heb ik natuurlijk ook de zonsopgang kunnen fotograferen! We kwamen uiteindelijk met een tussenstop rond een uur of 5 aan in het hostel. Er was jammer genoeg geen lift dus we mochten onze koffers lekker naar de derde etage slepen. S’ avonds hebben we nog een avondwandeling gemaakt die iets langer duurde dan verwacht! Want we hebben ongeveer meer dan een half uur gehoord dat we er bijna waren (bij het hostel). Als avondeten hebben we met een groepje bij Nando’s gegeten! Ik had een kipburger! En je kon dus dan drinken bestellen en dat mocht je zo vaak als je wilde navullen! Dat vond ik echt leuk! Na de wandeling heb ik nog eventjes gedoucht en daarna ging ik lekker slapen!

Dinsdag

IMG_6756  IMG_6837IMG_6976IMG_6845 IMG_6815 IMG_6831IMG_6847

Vandaag was de eerste dag dat we echt geplande activiteiten gingen doen! We begonnen als ochtendactiviteit met Science museum! Dit vond ik zelf niet heel interessant, maar ja had te maken met de geschiedenis van de wetenschap. En als opdracht moesten we in het museum zoeken naar een voorwerp van vroeger en dan ook de hedendaagse versie van dat voorwerp in het museum vinden. Dat hebben we voltooid met twee verschillende soorten auto’s. Het was een heel groot museum met 5 verdiepingen met ook nog vele verschillende zalen. De zalen werden telkens geïntroduceerd met een soort wit scherm, wat heel geschikt was als witte achtergrond om foto’s te maken! Dus dat hebben we dan ook zeker gedaan! Na deze activiteit hebben we geluncht in Regent’s park. Na de lunch gingen we naar Abbey Road, naar het zebrapad waar de Beatles hun album cover hebben geschoten, wij hebben natuurlijk geprobeerd om de cover zo goed mogelijk na te doen! De beste plaatjes staan nog op de camera van de docent die mee ging maar ik heb er ook 1 die best wel goed gelukt is! Daarna zijn we naar 9 3/4 geweest, wat uit Harry Potter komt. Daar hebben we net zo’n foto als Harry Potter gemaakt, maar die heeft de docent dus die kan ik nog niet delen. Na 9 3/4 zijn we naar Buckingham Palace gegaan. We waren er toevallig op de verjaardag van Queen Elisabeth, maar we hebben haar jammer genoeg niet gespot. Bij Buckingham Palace was ook een mooi park dus dat moest natuurlijk ook even gefotografeerd worden. Nadat alles goed op de foto stond zijn we gaan lopen naar de Londen eye! Dat was de plaats waar we hadden afgesproken met de andere groep.Tijdens die wandeling kwamen we ook nog de Big Ben tegen!  We hebben lekker een pizza gegeten vlakbij de Londen eye en zijn daarna het reuzenrad ingegaan om de mooiste plaatjes te schieten van het uitzicht met een ondergaande zon! Na de Londen eye zijn we weer naar het hostel gegaan en uiteindelijk zijn we gaan slapen.

Woensdag

 IMG_6988 IMG_6965  IMG_7041 IMG_7046

IMG_7050 IMG_7034

Woensdagochtend begonnen we met de Tower Bridge! We zouden hier gaan kijken naar een tentoonstelling over de Tower Bridge. Degene die deze activiteit voorbereid had, had niet gekeken naar de prijzen van de tentoonstelling en was er vanuit gegaan dat de activiteit gratis was. Maar dat was dus niet zo! Ondanks dat heb ik nog wel een paar mooie plaatjes gemaakt van de brug zelf! De prijs was trouwens een probleem omdat we maar 1 betaalde activiteit per dag konden doen met het budget wat we hadden. En er was al een andere betaalde activiteit op deze dag. Na de kleine teleurstelling van de brug, hebben we een Thames boat trip gedaan. We gingen dus varen over de Thames en ook onder de brug door waardoor ik nog betere foto’s van de brug kon maken. Na de Boat trip zijn we weer naar de verzamelplaats met de andere groep gegaan. Hier kregen we weer geld voor eten en werd ons verteld wanneer we bij het theater moesten staan want we gingen die avond naar de Lion King musical! Hier keek ik echt de hele week al naar uit! We kwamen dus bij het theater en moesten daar op afgesproken tijd weer staan, maar rond het theater waren niet echt veel eettentjes! Uiteindelijk hebben we bij de supermarkt wat te eten gehaald en dat was echt prima te doen! We zijn tussendoor ook nog even de M&M store ingeweest. Maar dat vond ik eigenlijk niet heel bijzonder. Het rook er heel erg naar M&M’s maar die geur vond ik nou niet echt heel lekker. We zijn nog wel even op de foto geweest met een grote M&M! Na het eten was het tijd voor de musical. Wat een prachtige voorstelling was dat zeg! Mijn verwachtingen zijn helemaal waargemaakt! Nadat de musical was afgelopen zijn we nog even naar Picadilly circus gegaan. Dit is Times square in het klein en in Londen. Lianne en ik waren al de hele reis op zoek naar de Collection concealer omdat die niet in Nederland verkrijgbaar is. En we zijn wel in 5 verschillende Boots geweest en bij de vijfde vonden we eindelijk onze concealer omdat hij bij die andere telkens uitverkocht waren. Na picadilly circus zijn we weer naar het hostel vertrokken.

Donderdag

IMG_7095 IMG_7124 IMG_7066

IMG_7078 IMG_7077

IMG_7098 IMG_7117

Donderdagochtend was de activiteit die ik had voorbereid met mijn groepje namelijk Camden Market! Camden Market ligt in het wijkje Camden, dat is een buitenwijk van Londen. Je hebt er veel kleine kledingkraampjes waar je vooral souvenirtjes kan scoren. Ook is er een aparte markt met allerlei verschillende soorten eten! Wij hadden als opdracht dat ze een aantal dingen in Camden Town op de foto moesten zetten na aanleiding van de omschrijving die wij gegeven hadden. We hadden op google maps een aantal dingen uitgezocht en er omschrijvingen van gegeven. We hadden ook 2 dingen van heel dichtbij gefotografeerd en dan moest onze groep dezelfde foto maken. In Camden Market heb ik eigenlijk al mijn souvenirtjes gehaald. Deze laat ik nog in een aparte blogpost zien met de spulletjes die ik heb gekocht in Londen! We hebben ook geluncht in Camden en dat was de lekkerste lunch die ik de hele week gegeten heb! Het was een Italiaanse gevouwen wrap met brie, sla en nog een aantal dingen. In ieder geval vegetarisch en dat was echt heerlijk! Na deze ochtendactiviteit mochten we gaan en staan waar we wilden want we hadden een vrije middag! Ik ben lekker gaan shoppen met een groepje meiden! We zijn eerst bij Harrods geweest, wat een belachelijke prijzen hebben ze daar zeg! Een volleybaltrainer bij ons had gezegd dat we een Harrods tasje moesten scoren dus heb ik samen met een vriendin allebei een potlood van 3 pond gekocht zodat we een tasje kregen! 🙂 Na Harrods zijn we ook nog even naar Oxford Street gegaan. Daar heb ik nog superleuke schoenen geshopt! In de avond hebben we een lekkere burger gegeten met een ijsje toe! S’avonds hadden we nog de Jack the Ripper tour. Daar kregen we het verhaal over Jack the Ripper te horen! Dit is een moordenaar die 5 vrouwen op gruwelijke wijze heeft vermoord, maar niemand wist wie het was. De naam Jack the Ripper komt doordat iemand ooit een brief heeft geschreven naar de krant met als afzender Jack the Ripper. Het was vooral veel staan en luisteren maar de man die ons rondleidde vertelde wel interessant. Daarna zijn we weer naar het hostel gegaan en hebben we de laatste nacht in Londen geslapen.

Vrijdag

Op vrijdag was het tijd voor de terugreis! We hebben nog even ons laatste geld opgemaakt bij de supermarkt naast het hostel! Daar hebben we ons ontbijt en onze lunch gekocht! Rond een uur of 11 reden we weg bij het hostel! Toen was het 2 uurtjes rijden naar de boot in Dover! Daar hebben we weer ongever 1,5 uur ingezeten en dan nog 5 tot 6 uur terug naar school! We hebben nog 1 tussenstop gemaakt net over de grens bij Nederland en België! Daar hebben we rond een uur of 8 avondgegeten. Of course bij de Mac! Dan nog een paar uurtjes gezellig in de bus. We hebben allemaal kinderliedjes gezongen en het was super gezellig. Om ongeveer half 11 kwamen we aan op school en toen moest ik nog even wachten totdat mijn papa er was. Eenmaal thuis heb ik alle verhalen verteld en koffer uitgepakt en alles. Uiteindelijk sliep ik rond een uur of 1 denk ik! Ik heb op vrijdag helaas geen foto’s gemaakt!

Dat was mijn reisje Londen. Ik vind het een geweldige stad en ik wil zeker nog een keer terug! Het was een geslaagde week met zijn allen en ik ben blij dat ik door dit verslag nog even helemaal terugkwam in Londen! Ik hoop dat jullie dit ook leuk vonden om te lezen! Het is een heel stuk tekst maar er is zeker afwisseling tussen tekst en afbeelding. Morgen laat ik jullie alles zien wat ik heb gekocht in Londen! Sorry dat dit niet gistermiddag online is gekomen maar ik was er langer mee bezig dan ik had gedacht! Tot morgen!

IMG_6390

2 gedachtes over “Weekje Londen met school!!

Geef een reactie

