Hey allemaal,

Sorry voor de stilte op mijn blog voor een aantal dagen! Met Hemelvaart ben ik naar Berlijn geweest dus daarvan wil ik nog een paar foto’s delen, met een klein verslag!

IMG_7677

Woensdagavond vloog ik samen met mijn ouders en zusje naar Berlijn! We hebben gegeten op schiphol bij La place met eeen lekker ijsje toe en we vlogen met KLM. We vlogen rond half 9 dus we hadden mooi de zonsondergang in het vliegtuig! Het was ongeveer een uurtje vliegen, dus we waren een uur of 10 met onze koffers aan het wachten op een taxi die ons naar ons appartement bracht. We  hadden een prachtig ruim appartement met een aparte woonkamer met keuken, 2 slaapkamers en een badkamer. We zijn toen we daar aankwamen eigenlijk meteen gaan slapen na het uitpakken van de koffers.

IMG_7700 IMG_7701 IMG_7707 IMG_7715 IMG_7718 IMG_7739 IMG_7751 IMG_7750 IMG_7767 IMG_7775 IMG_7779

Op donderdag zijn een uur of half 12 gaan brunchen bij een tentje vlakbij ons appartement omdat er bijna geen enkele winkel open was vanwege hemelvaart wat ook in Duitsland was. Ik had vegetarische flammkuchen en dat was niet geweldig. Want we kregen een soort hele dunne pizza met gekookte groenten erop! We zaten vlakbij het Holocaust monument dus na het ontbijt zijn we daar doorheen gelopen.  Daarna hebben we een wandeling gemaakt door de stad langs de Brandenburger Tor en door een park naar het Rijksdag gebouw. Daar konden we helaas niet in omdat je daar al heel vroeg kaartjes voor had moeten hebben. Na een tijdje gewandeld te hebben, hebben we een lekkere smoothie gedronken bij een leuk tentje.  We kwamen ook nog langs een hele gave 3D stoepkrijt tekening op straat. Van the girl with a pearl earring. Daarna zijn we nog even langs Starbucks geweest en daar had ik een soort Limoen limonade die erg lekker was. Natuurlijk was ook mijn naam verkeerd geschreven namelijk Ela in plaats van Ella. We zijn rond een uur of 7 toen de Fernsehturm ingegaan. Dit is een uitkijktoren waar je over heel Berlijn kan kijken. We moesten daarvoor 2 uur wachten daarom zijn we gaan rondlopen bij het Alexanderplatz wat daar om heen loopt. Het uitzicht was mooi maar niet zo indrukwekkend als ik dacht! Het was leuk om te zien maar de volgende keer zou ik nooit 2 uur wachten voor dit. S’avonds hebben we typisch Duits gegeten. We hebben bij Emma’s gegeten waar ik een Wiener schnitzel met frietjes had. Na het eten hebben we nog een ijsje gegeten bij Häagen Dazs. Het was erg grappig want die zaak ging eigenlijk dicht maar wij kregen toch nog een ijsje maar na ons waren er echt nog heel veel mensen gekomen om een ijsje te halen maar toen was hij dicht. We zaten namelijk voor het zaakje met ons ijsje dus iedereen dacht dat het nog open was. Dus we hadden zeker geluk! Na het ijsje zijn we terug gelopen naar ons appartement.

IMG_7784 IMG_7789 IMG_7812 IMG_7814  IMG_7820

Op vrijdag zijn we met de Hop on Hop off bus door Berlijn gereden. Daarmee zijn we natuurlijk langs alle hotspots in Berlijn gereden ook een paar die we gisteren al hadden gezien met onze wandeling! We zijn onder andere langs “de wasmachine” gereden dit is het gebouw waar Angela Merkel werkt. We hebben ook een aantal stukken muur gezien en we zijn uitgestapt bij Checkpoint Charlie waar we naar een museum gingen over de muur in Berlijn. Het was een mooi museum maar het was te veel tekst en daardoor werd het al snel een beetje erg saai. We zijn ook nog langs de Gedächtniskirche gereden. Dat was wel bijzonder om te zien. Daar vlakbij zijn we weer uitgestapt om een paar winkels in te gaan maar toen heb ik niets gekocht. Na de winkels zijn we boodschappen gaan doen want deze avond gingen we zelf koken. We aten pasta met komkommer en tomaat als een soort sla erbij. S’avonds heb ik nog wat aan huiswerk gedaan want dat moest natuurlijk ook gebeuren. Voor de rest hebben we s’avonds niet zoveel meer gedaan.

IMG_7834 IMG_7835 IMG_7861 IMG_7858 IMG_7864 IMG_7866 IMG_7867

Zaterdag hebben we fietsen gehuurd en zijn we naar een cafeetje gefietst wat mijn moeder als aanrader van een collega had gekregen om naar toe te gaan. Daar hebben we iets gedronken. Daarvoor heb ik nog een rondje hardgelopen met mijn vader. Daarna zijn we verder gefietst en zijn we ook nog gestopt bij Slot Charlottenburg. Een prachtig gebouw wat ik uiteindelijk ook heb gebruikt om mijn CKV activiteit te voltooien. Mijn zusje hebben er ook nog een een foto gemaakt voor Instagram! Dus als je die wil zien zie mijn Instagram @ellawaterham. Na het fietsen hebben mijn zusje en ik alvast broodjes gehaald bij de bakker voor zondagochtend omdat we dan al weer vroeg uit ons appartement moesten en omdat we best wel een beetje trek hadden gekregen van het fietsen. Vlakbij ons appartement stond ook een stuk muur en daar was een graffiti op gemaakt dus daar hebben we ook een foto bij gemaakt. Daarna zijn we naar de Mall of Berling geweest, een heel groot winkelcentrum en daar heb ik een pyjama gekocht en lingerie, Daarna zijn we gaan eten in een restaurant met Australisch eten. Daar heb ik een lekkere burger gegeten. Het restaurant zat ik het Sony center wat een mooi koepel op het gebouw heeft. Dat was onze laatste avond in Berlijn.

IMG_7945  IMG_7996 IMG_8009  IMG_8023 IMG_8025 IMG_8018

Zondag was ons laatste dagje in Berlijn want we vlogen s’avonds weer terug naar huis.  We moeten voor 10 uur uit ons appartement zijn. Gelukkig konden we onze koffers tot een uur of 2 stallen bij de receptie zodat we nog wat konden doen overdag. We zijn naar een dierentuin geweest met de normale bus. Het was een mooie en grote dierentuin. We hebben dus rond een uur of 2 onze koffers weer opgehaald en toen zijn we met de bus naar het vliegveld gegaan omdat we niet echt meer dingen konden doen doordat we anders de hele tijd met die koffers moesten zeulen. Dus we hebben op het vliegveld een tijdje rondgelopen en al vroeg meteen onze koffers kunnen inchecken. Na een tijdje te hebben rondgelopen hebben we een broodje gegeten als een soort heel vroeg avond eten of een hele late lunch. Daarna zijn we maar door de douane gegaan en hebben we daar gewacht tot we het vliegtuig in mochten. We hadden een beetje vertraging doordat we wind tegen hadden. Maar uiteindelijk kwamen we weer veilig aan in Nederland. Toen we onze koffers wilden ophalen was er 1 koffer weg. (we hadden er twee mee) Dus toen hebben we heel lang gewacht maar hij kwam maar niet. Het was natuurlijk de koffer waar de kleding van mijn zusje en ik in zat. En we hadden ook schoolboeken in de koffer gedaan zodat we die niet de hele dag in onze tas moesten hebben. Dat was dus niet zo handig! Gelukkig kregen we toen we s’avonds weer thuis waren aangekomen een berichtje dat de koffer terecht was. En kon hij maandag al bij ons worden afgeleverd dus dat was heel erg fijn!

Ik hoop dat jullie mijn verslag leuk vonden om te lezen en dan laat ik nu nog even zien wat ik gekocht heb, het is niet zoveel dus daarom kan ik het makkelijk zo laten zien.

IMG_8029

Dit was de blogpost alweer! Ik zal proberen om vaker blogposts te uploaden maar soms is het moeilijk te combineren met school! Tot de volgende blogpost!

IMG_6390

Een gedachte over “Een paar daagjes naar Berlijn!

Geef een reactie

