Hallo allemaal,

Vandaag zal ik een blogpost voor jullie schrijven. Jullie zullen nu wel denken ‘dat is toch geen nieuws meer?!’ Of toch wel? Ik ben namelijk Mei-Lin en Ik ben 16 jaar oud. Inmiddels ben ik ook al weer een aantal jaartjes een vriendinnetje van Ella. Vandaag ga ik dus een keertje, in plaats van Ella, een blogpost schrijven en natuurlijk hoop ik dat jullie die ook leuk zullen gaan vinden.

Zoals jullie weten is de zomer 21 juni dan toch echt officieel van start gegaan. Eerst was er nog niet zoveel van het mooie weer te merken, maar ik geloof dat we het weer nu dan toch eindelijk echt zomers kunnen noemen.

Om nog een beetje extra in die heerlijke zomervibe te komen, ga ik voor jullie een verfrissende smoothie maken! En natuurlijk dit recept met jullie delen. Zo kunnen jullie op een hete zomerdag lekker in de tuin zitten met een koel drankje erbij. Wat willen we nou nog meer?

Okay, dan is het nu tijd voor het recept!

Om te beginnen moet je natuurlijk een aantal benodigdheden hebben, dus laat ik daar maar eens mee beginnen.

  • Blender
  • 100 gram aardbeien
  • 100 gram ananas
  • 100 gram sinaasappelsap
  • Glas

Schermafbeelding 2015-07-03 om 06.27.58

Dan is de eerste stap die je doet, de kroontjes van je aardbeien afhalen. Je kunt dit natuurlijk gewoon met een mesje doen, of het er gewoon met de hand vanaf peuteren. Maar ik heb een handige manier geleerd om je aardbeien gemakkelijk van de kroontjes te kunnen ontzien. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een rietje. Dan prik je met het rietje door het midden, aan de onderkant van je aardbei en dan zal je zien dat het kroontje er in een keer netjes vanaf komt.

Zodra je dit gedaan hebt, snijd je de aardbeien nog eventjes door midden en leg je ze even opzij. Je kunt ze ook alvast in de blender stoppen als je dat handiger vindt.

Schermafbeelding 2015-07-03 om 06.29.34  Schermafbeelding 2015-07-03 om 06.29.58  Schermafbeelding 2015-07-03 om 06.30.18

Nu gaan we verder met de ananas. Je kunt ervoor kiezen om een echte ananas te gebruiken, maar ik gebruik nu gewoon ananas uit blik. Dit is ten eerste een stuk gemakkelijker en sneller, dan dat je een hele ananas moet gaan schillen en snijden. Ten tweede is ananas uit blik net wat zoeter dan een verse ananas. Het is maar net wat je zelf lekker vindt.

Schermafbeelding 2015-07-03 om 06.35.00

Vervolgens stop je de ananas samen met de aardbeien in de blender. Dan is het tijd voor de sinaasappelsap. Ik heb ervoor gekozen om zelf sinaasappels te gaan persen voor de sap. Dit heb ik gedaan, omdat ik dit persoonlijk een stuk lekkerder vind. Maar je kunt er uiteraard ook voor kiezen om sinaasappelsap uit pak te gebruiken voor je smoothie. Ik ben helaas vergeten een foto te nemen van de sinaasappel, voordat ik hem uitgeperst had… Wel heb ik een foto voor jullie van het al geperste sap in een glas.

Schermafbeelding 2015-07-03 om 06.37.37

Deze zomerse smoothie noem ik de Jo-Smoothie. Dit komt doordat ik dit heerlijke recept heb leren kennen door een lief vriendinnetje van mij en een bijnaam van haar is Jo.

Schermafbeelding 2015-07-03 om 06.39.18

Je kunt deze smoothie natuurlijk ook een andere naam geven, dus laat in de comments achter welke naam jullie deze lekkere en frisse smoothie zouden geven! Als jullie de smoothie zelf gemaakt hebben, dan zou het natuurlijk ontzettend leuk zijn als jullie ook in de comments achter laten wat je ervan vond 😉 Ik ben benieuwd!

Kus Mei-Lin

Dit is mijn eerste echte gastartikel! Ik heb Mei-Lin zelf aangeboden om te schrijven omdat ze erover twijfelt ook een blog te beginnen dus zei ik schrijf een keer een blogpost voor mijn blog als je dat wilt! Misschien doe ik dit wel vaker maar dat zullen jullie dan wel zien! Kus Ella

Geef een reactie

