Hey allemaal,

Vandaag heb ik een blogpost die misschien iets serieuzer is dan normaal! Ik ga het namelijk hebben over zelfvertrouwen en onzeker zijn. Ik vertel mijn mening over dit onderwerp en geef advies zover ik dat kan en wil doen. Laten we maar snel beginnen met de blogpost.

Ieder mens heeft een onzekere kant, ook mensen waarbij je dat in eerste instantie helemaal niet verwacht. Ook zou ieder mens een beetje zelfvertrouwen moeten hebben. Met dat beetje zelfvertrouwen kun je namelijk zoveel meer dan met een hele grote hoeveelheid onzekerheid! Sommige mensen kijken op tegen mensen die heel zelfverzekerd zijn. En natuurlijk is dat niet zo gek, maar als iemand te zelfverzekerd is hoeft dat niet altijd goed te zijn. Als iemand te zelfverzekerd is vind diegene zichzelf namelijk helemaal geweldig en zal daardoor eerder mensen afkraken of mensen zich minder laten voelen. Sommige mensen zullen dat onbedoeld doen maar andere zijn zich er erg van bewust van. Die mensen waarbij het lijkt alsof ze niet onzeker zijn zorgen er namelijk voor dat jij je nog onzekerder gaat voelen, wat nergens voor nodig is. Eigenlijk moet je bij zo iemand op zoek gaan naar zijn/haar onzekere kant.  Wees je er in ieder geval bewust van dat je mooi bent zoals jij bent en dat je jezelf niet moet gaan vergelijken met anderen omdat je daar alleen maar onzekerder en/of ongelukkiger door wordt.

Schermafbeelding 2015-07-09 om 15.57.00

Ik denk dat ik bij mezelf de middenweg heb gevonden. Natuurlijk ben ik ook onzeker! Ik ben onzeker over mijn lichaam. En dan kunnen mensen wel zeggen dat ik een mooi lichaam heb, maar dan nog steeds kan ik denken er zijn mensen met een veel mooier lichaam dan ik heb. Dan probeer ik het altijd maar van de positieve kant te bekijken, ik ben mooi zoals ik ben en ik heb schijt aan wat anderen daar van vinden. Omdat je daar zoveel meer mee bereikt dan alleen maar negatief over jezelf te denken. Daarom houd ik er zo van als mensen heel positief in het leven staan en probeer ik als ik mensen iets wil adviseren dat zo positief mogelijk te brengen! Je komt zoveel verder in het leven als je gelooft in jezelf! Want dat is het belangrijkste wat er is. Je moet je niet aanpassen omdat andere mensen misschien jou kledingstijl niet mooi vinden, draag gewoon wat jij wilt en waar jij je goed in voelt. Want zolang jij het mooi vind is het goed. Er zullen altijd mensen zijn die het niet leuk vinden maar daar gaat het niet om. De negatieve mening van een ander moet je proberen te negeren, hoe moeilijk dat soms ook is. Want de mensen die het wel leuk vinden geven je een compliment en dat is zoveel meer waard dan zo’n negatieve opmerking!

Laatst zag ik op de app van http://www.ilovefashionnews.com te kijken en kwam ik dit filmpje tegen! Het gaat over een meisje met acné, ze maakt make-up video’s op youtube en postte sinds drie maanden foto’s van zichzelf zonder make-up, hierop kreeg ze zoveel verschrikkelijke reacties dat ze deze video heeft gemaakt als realisatie wat mensen kunnen doen met zulke nare reacties en dat je altijd in jezelf moet blijven geloven. Ik kreeg bijna tranen in mijn ogen van deze video! En het ondersteunt mijn verhaal en daarom moest ik hem met jullie delen.

Dit was mijn blogpost over zelfvertrouwen, ik hoop dat ik jullie heb geholpen en dat jullie nu ook zo positief mogelijk in het leven gaan staan! Want dan kom je er wel!

IMG_6390

Geef een reactie

