Hey allemaal,

Vandaag wil ik een soort nieuwe serie starten op mijn blog! De naam is 5 dingen die ik doe…! Elke woensdag gaat er een blogpost online komen die met deze zin begint totdat mijn ideeën op zijn 🙂 Vandaag start ik met 5 dingen die ik doe terwijl ik kranten in de bus gooi.

Zingen

Ik vind zingen erg leuk om te doen. Jammer genoeg ben ik er niet zo goed in maar ja dat boeit mij weinig! Daarom zing ik als ik kranten loop gewoon als ik daar zin in heb. Als er iemand langsfietst hou ik snel mijn mond maar als ik (bijna) zeker weet dat niemand mij hoort zingen ga ik gewoon zingen!

Nadenken

Oké, dit klinkt misschien heel saai, maar ik doe het zeker tijdens het kranten lopen. Als ik mijn kranten loop, is het vaak niet zo druk op straat en ik vind het heerlijk om in de buitenlucht over van alles en nog wat na te denken. Ik bedoel je hoeft niet echt na te denken over wat je moet doen want een krant in de brievenbus gooien kan ik wel.

Foto’s maken van dingen die ik zie

Ik heb altijd mijn telefoon bij me als ik kranten loop. Als ik dan namelijk iets moois zie om te fotograferen, dan kan ik dat altijd doen. Ik heb al heel wat foto’s gemaakt tijdens het kranten lopen en ik zal er nu hieronder eventjes drie delen.

cropped-img_5835.jpg

cropped-img_5840.jpg

IMG_5158

Mensen de krant aangeven

Soms dan zijn mensen buiten als jij aankomt om de krant in de bus te gooien, dus dan geef ik de krant aan. Dat is natuurlijk best wel logisch, maar ik vind het ook veel leuker. Doordat je elke week de krant bij iemand in de bus gooit is het echt leuk om dan te zien wie er achter de brievenbus woont!  Ik had zelfs een keer iemand die vertelde dat hij de heg tussen hun huis en dat van de buren lager had geknipt zodat ik er over heen kon stappen in plaats van dat ik helemaal moest omlopen. Dat vond ik echt heel erg leuk!

Genieten van de buitenlucht (behalve als het rotweer is)

Ik hoor vaak dat mensen kranten lopen echt een rotbaantje vinden. Natuurlijk heb ik soms ook momenten dat ik er totaal geen zin in heb. Maar meestal als ik dan begin met lopen, dat ik blij ben dat ik het toch weer ben gaan doen. Als het rotweer is zie ik er zeker tegen op om het te doen, maar dan denk ik altijd maar dat ik niet van suiker ben dus dat die regen echt zo erg nog niet is.

Ik heb nog 1 leuke herinnering aan het kranten lopen dus die deel ik hieronder nog even! Toen ik bezig was met het nieuwere gedeelte van mijn krantenwijk kwam er een klein jongetje naast me lopen en hij vroeg wat ik aan het doen was. Dus ik antwoordde dat ik de kranten in de bus deed bij de huizen waar we naast liepen. Hij vroeg of hij ook is een krant in de bus mocht gooien bij zijn eigen huis en het huis van een vriendje van hem en dat was zo schattig. Uiteindelijk is hij in zijn wijk de hele tijd met me meegelopen behalve aan de binnenste gedeelte van de wijk en toen ik weer bij het buitenste deel kwam zag hij me weer lopen en kwam direct weer naar me toe. Hij was op een klein fietsje en toen mocht ik ook nog de kranten op de bagagedrager leggen. Dat vond ik echt 1 van de leukste keren dat ik kranten liep!

Dit was mijn allereerste blogpost van deze serie! Laat even weten of jullie de serie een leuk idee vinden en ik zie jullie vrijdag weer bij een nieuwe blogpost!

Kus, Ella

3 gedachtes over “5 dingen ik doe… terwijl ik kranten in de bus gooi

Geef een reactie

