Hey allemaal,

Ik heb vandaag weer een 5 dingen die ik doe…! Omdat mijn toetsweek vandaag gaat beginnen vond ik het wel toepasselijk om dat in deze serie te verwerken, vandaar vandaag de 5 dingen die ik doe als ik moet leren voor mijn toetsweek!

Kamer opruimen

Ik ben normaal helemaal niet zo van het opruimen maar als ik dan iets anders wil doen als leren ga ik mijn kamer opruimen! Ik ga me dan irriteren aan de troep die er ligt en dan ga ik het opruimen wat natuurlijk niet altijd heel effectief is voor mijn leerwerk omdat ik een hele langzame opruimer ben!

Planning maken (en niet volgen)

Schermafbeelding 2015-10-27 om 15.56.19

Ik maak elke toetsweek weer een prachtige planning, maar het volgen van de planning is toch echt het grootste probleem. Ik ben gewoon nog steeds niet zo goed in het inschatten van de tijd die ik heb op een dag. Daardoor plan ik  teveel per dag en gaat het niet zoals ik heb geplant. Maar meestal gaat het dan op een andere manier wel goed.

Afleiding zoeken

Schermafbeelding 2015-05-28 om 21.19.09

Ik ben iemand die als ze moet leren, altijd andere dingen wil of opeens moet gaan doen (van mezelf). Ik ga dan allerlei onnodige dingen doen omdat ik geen zin heb om te leren. Terwijl als ik eenmaal aan het leren ben, het heel goed gaat met mijn concentratie! Dus het duurt altijd even voordat ik begin met leren maar als ik eenmaal bezig ben wil ik eigenlijk niet stoppen.

Veel blogpost ideeen krijgen

Ik weet niet wat er gebeurt, maar ik krijg altijd zoveel inspiratie voor blogposts! Ik denk dat dat deels komt doordat ik afleiding zoek en als ik dan een blogpost idee heb wil ik het eigenlijk ook zo snel mogelijk uitwerken! Dus ik ben heel erg productief bezig tijdens mijn toetsweek, zowel voor mijn blog als voor school.

Heel veel samenvatten

IMG_0513

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik kan echt niet leren zonder iets op te schrijven of te typen natuurlijk! Doordat ik iets schrijf gaat het beter mijn hoofd in! Daarom is samenvatten zeker iets wat ik veel doe als ik leer voor mijn toetsweek. Soms wordt ik dan ook helemaal gek van het samenvatten en stop ik midden in een samenvatting en ga weer lezen en ik lees ook hardop om het te onthouden!

Dit was alweer de 5 dingen die ik doe van deze week! Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen! Geef alsjeblieft ook aan als je deze serie helemaal niks vind, want dan ga ik iets anders brengen.

Kus, Ella

Een gedachte over “5 dingen die ik doe…als ik moet leren voor mijn toetsweek

Geef een reactie

