Hey allemaal,

Vandaag een iets minder vrolijke blogpost, ik wil het namelijk even hebben over wat er gebeurd is in Parijs. Ik vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd en wil daarom even mijn ei kwijt.

Schermafbeelding 2015-11-15 om 15.59.35

Vrijdagavond, ik was mee naar zaalvoetbal van mijn vader. Ik was gezellig aan het kletsen met een dochter van een teamgenoot van mijn vader. Na de wedstrijd hebben we nog even gekeken naar Oranje wat met 3-2 won van Wales, we waren natuurlijk superblij omdat ze nu wel konden winnen. Ik had nog geen idee van wat er gaande was in Parijs. We maakte nog een grapje over dat het vrijdag de 13e was en dat het volgens veel mensen ongeluk brengt maar dat het bij ons tot nu toe wel meeviel. Toen ik hoorde wat er in Parijs gebeurd was, dacht ik hoe kan dit gebeuren? Dit is zo absurd en het komt ook zo dicht bij ons. Ik bedacht me hoeveel onschuldige mensen zijn overleden door 8 personen die dat nodig vonden. Ik las gisteren op Facebook over een meisje wat ook bij het concert was waar de meeste doden zijn gevallen, zij had het overleefd en vertelde haar verhaal. Het raakte me enorm ook al kende ik haar helemaal niet. De tante van mijn vader was in Parijs met een aantal vriendinnen en had een paar uur voor de aanslag nog vlakbij het restaurant gegeten waar later een aanslag gepleegd werd. Het is raar om te beseffen hoeveel geluk je dan hebt, terwijl het op het moment zelf niet heel bijzonder is.  We moeten natuurlijk ook niet vergeten dat er nog veel meer verschrikkelijke dingen gebeuren in de wereld. Maar omdat het nu heel dichtbij komt wordt dit wereldnieuws. Ik vind het heel eng dat dit soort dingen zomaar gebeuren en dat ook nog op vrijdag de 13e, die dag zal nu voor veel meer mensen worden ervaren als vervloekt. #prayfortheworld #prayforparis

Geef een reactie

