Alles draait tegenwoordig om uiterlijk. Iedereen wordt eerst beoordeeld op uiterlijk en daarna gaan we pas kijken hoe iemand echt is. Laatst had ik op school een gesprek met een aantal meiden over make-up. Of je nou wel of geen kwast gebruikt bij het aanbrengen van je foundation of dat je gewoon helemaal niks op je gezicht smeert. Ik ben iemand die bijna geen make-up draagt. Ik doe mascara op en draag soms een leuke lipstick. Foundation of BB creme heb ik niet eens! Ik heb in mijn hele leven 1 keer foundation op mijn gezicht gehad en dat was toen ik me liet opmaken op de Beautyglossparty! Het was heel gek omdat ik het niet gewend ben. Ik draag ook wel eens helemaal geen make-up als ik naar school ga.

Omdat alles om het uiterlijk draait, worden mensen veel sneller onzeker omdat iedereen zichzelf gaat vergelijken met anderen. Die onzekerheid is nergens voor nodig. Iedereen is mooi op zijn eigen manier en zolang je in jezelf blijft geloven, ben jij een stuk verder als iemand die dat heel moeilijk vind.

Omdat ik het geen probleem vind om mijn gezicht zonder make-up te laten zien, deel ik hieronder nog even mijn makeuploze hoofdje!

Ik deel hieronder nog even een mooie quote die goed past bij dit onderwerp:

‘We were born to be real, not to be perfect’

Dus geloof in jezelf, want je bent prachtig!

4 gedachtes over “#nomakeup

Geef een reactie

