Omdat we richting kerst gaan en alle huizen weer vol staan met lichtjes en kerstbomen, vond ik het wel toepasselijk om een ode te schrijven aan kerst!

Kerst is denkt ik wel 1 van mijn favoriete feestdagen, omdat het zo knus en gezellig is! Ik houd ervan als we weer lichtjes voor de ramen hangen en de kerstboom versieren! Als je dan thuis komt van een lange dag op school, je doet alle lichtjes aan en gaat lekker knus op de bank een kop thee zitten drinken. Dat is toch een ultiem geluksmomentje:)

IMG_0984

Ik denk dat kerstavond toch altijd een favoriet blijft. Met zijn vieren op de bank met All you need is Love! Er liggen pakjes onder de kerstboom en we hebben allemaal ons best gedaan voor de mooiste verpakkingen! We eten kerstchocolaatjes en hartjes. En dat is dan pas de eerste kerstbeleving. Daarna gaan we naar Eerste Kerstdag!

IMG_0990

Normaal zijn we met kerst met de hele familie bij elkaar op Eerste Kerstdag! We kiezen bij wie het kerstdiner is en dan gaan we prachtig aangekleed en wel naar de locatie van het diner! Iedereen ziet er prachtig uit en het eten smaakt geweldig! Ik ben daarvoor al weken op zoek naar het perfecte kerstjurkje! Dit was mijn look, vorig jaar:

En nog een foto met mijn zusje en nichtje!

IMG_4607

Tweede kerstdag heeft ook een traditie, namelijk naar de film met de familie! We gaan standaard naar de romcom die draait, vorig jaar was dat Pak van mijn hart en dit jaar is het Mannenharten 2 denk ik!

Dit jaar is het anders dan anders! Ik ga namelijk op vakantie met kerst! Dus we zijn niet met de hele familie op Eerste Kerstdag, en dat is heel gek! Ik heb heel veel zin in de vakantie, ik ben ook heel benieuwd hoe het is om met kerst in het buitenland te zijn. Maar waarschijnlijk wordt het geweldig!

Nog 1 voordeeltje aan kerst: Met briefjes langs de deuren en fooi krijgen voor het hele jaar krantjes lopen! Dit is toch wel echt het hoogtepunt van mijn baantje en dat alleen omdat het kerst is!

Dit was mijn kerstbeleving! Wat zijn jouw favoriete feestdagen?

Kus, Ella

3 gedachtes over “Een ode aan…Kerst

Geef een reactie

