Vandaag heb ik weer eens een diy voor jullie! Kerst komt eraan en daarom is het tijd voor kerstkaarten! Ik vind het nog steeds leuk om lekker ouderwets kaartjes te sturen naar leuke vriendinnetjes! En omdat ik dit jaar lekker creatief bezig wilde zijn dacht ik, ik maak ze lekker zelf! Dus klik lekker verder als je benieuwd bent hoe ik kerstkaarten maak!

IMG_1168

IMG_1169

IMG_1171

IMG_1172

IMG_1173

Wat heb je nodig?

  • een potlood
  • een pen
  • een gouden stift/zwarte stift
  • kaarten(voor de maat)
  • papier of karton
  • leuke dingen om je kaarten mee te versieren!
  • lijm
  • een schaar
  • parfum (voor als je lekker wil ruiken als je kaarten maakt)

IMG_1174

Het eerste wat je doet is de vorm van de kaart maken! Dit doe je door een A4’tje in vieren te vouwen, dan vouw je hem weer uit. Je knipt het papier door het midden dan krijg je dit hierboven. Dan doe je op 1 kant lijm en plak je beide kanten op elkaar! Uiteindelijk krijg je dan de vorm van een kaart!

IMG_1175

Dit is echt een slechte foto, maar dit hierboven is de site Dafont! Op deze site vind je allemaal leuke lettertypes die je kan gebruiken voor je kaarten!

Daarna kun je alles doen wat je maar wil! Ik heb pinterest ook nog gebruikt als inspiratie voor leuke kerstkaarten. Als je een kijkje wil nemen op mijn pinterest moet je even op het pinterest teken klikken.

IMG_1193

En dan is dit het resultaat! Ik ga er nog wel een aantal maken maar dit is het tot nu toe!

Als jij ook kerstkaarten heb gemaakt deel het dan op instagram en tag mij erin!

Kus, Ella

3 gedachtes over “DIY: Kerstkaarten

Geef een reactie

