OMG, ik heb een heel leuk nieuwtje voor jullie! Ik ga namelijk na mijn eindexamen naar New York!!!! Ik zou eigenlijk een weekje naar Madrid gaan met een paar vriendinnen, dat ging helaas niet door. Ik had het daarover met mijn vader en die vroeg “Als je alles mocht kiezen, waar zou je dan heen willen?” Dus toen zei ik “New York”. Mijn vader zei voor de grap dat we wel eens konden kijken hoe duur het was en nu gaan we ook echt! Maar ik ben nog wel even hier, dus het leek mij leuk om nu deze typisch Nederlandse tag te doen. Dus laten we snel beginnen om te zien hoe Nederlands ik nou eigenlijk ben.

Één of meer koekjes bij de thee?

Dat verschilt, soms neem ik maar 1 koekje bij de thee. Maar het ligt vooral aan hoe groot het koekje is en hoeveel zin ik heb in het koekje. Ook neem ik niet zo vaak thee, liever limonade of water.

Wat is je favoriete stamppot?

Schermafbeelding 2016-02-25 om 13.42.18

Boerenkool met (vega)worst. Ik vind boerenkool altijd erg lekker, het is niet enorm bijzonder, maar ik kan het goed waarderen. Natuurlijk at ik eerst altijd gewone worst, maar nu ik geen vlees meer eet ga ik voor de vegetarische variant.

Welke Nederlandse feestdag vind jij de leukste?

Schermafbeelding 2016-02-25 om 13.42.54

Sinterklaas, zeker weten! Wij vieren sinterklaas altijd uitgebreid, we maken surprises en schrijven gedichten voor elkaar. Ook houd ik van de gevulde speculaas van mijn oma en de chocolade letters die we in onze schoen krijgen zonder onze schoen te zetten.

Wat is volgens jou het leukste plekje in Nederland?

img_1204

Het leukste plekje van Nederland is B&B, en dan bedoel ik niet Bagels & Beans(dat is ook niet verkeerd) maar dit is een lunchtentje in de Leidsestraat waar ze belachelijk lekkere broodjes hebben voor een heel fijn prijsje!

Wat is jouw favoriete accent en doe een stukje na.

Als ik nu een filmpje aan het maken was, had ik zeker geprobeerd om mijn favoriete accent na te doen, maar omdat dit een blogpost is laat ik het alleen even weten. Ik vind Twents heel leuk!

Welk woord is voor jou typisch Nederlands?

Sowieso iets met een g, grappig is typisch Nederlands en heel moeilijk uit te spreken voor mensen die hier niet vandaan komen!

Welk typisch Nederlands gebruik vind jij het leukst?

Schermafbeelding 2016-02-25 om 13.45.30

Ik houd van kaas! En omdat kaas toch wel typisch Nederlands is, vind ik dat het ook wel een soort gewoonte is dat we kaas eten. Ik snap niet dat mensen kaas niet lekker kunnen vinden! Cheese:)

Welk Nederlands gezegde is jouw favoriete gezegde?

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet. (=het is beter om energie te steken in het verbeteren van jezelf, dan in het bekritiseren van anderen.) Ik vind het een mooi en vooral positief gezegde!

Wat is je favoriete winkel van Nederlandse bodem?

Schermafbeelding 2016-02-25 om 13.46.21

Als ik een Nederlandse winkel moet kiezen, ga ik voor Hema! Hema heeft leuke notitieboekjes, de leukste cadeautasjes, prima make-up en prima ondergoed. Het is niet een winkel waar ik veel kleding koop, maar vooral al de accessoires vind ik erg leuk!

Wie vind jij de leukste BN’er?

Schermafbeelding 2016-02-25 om 13.48.17

Jan Kooijman 🙂 Hij ziet er erg leuk uit en hij doet het altijd goed in films. En niet te vergeten, zijn dansmoves. Ik ben niet enorm fan van hem ofso, maar als ik een leuke BN’er moet kiezen is hij het.

Wat vind jij het mooiste en/of leukste Nederlandstalige liedje?

Dan ga ik voor ‘Mag ik dan bij jou?’ van Claudia de Breij. Heel recent, maar heel erg mooi gezongen, maar ook de tekst. Ik ben er al een paar keer emotioneel door geworden. Dit is het mooiste Nederlandse liedje.

Schermafbeelding 2016-02-25 om 13.48.46

Het leukste Nederlandse liedje op dit moment vind ik ‘Parijs’ van Kenny B. Heerlijk meezingen en het verveelt me niet.

Haring? Ja of nee?

Nee, zelfs toen ik nog wel vis at, vond ik het helemaal niks.

4 gedachtes over “Gewoon Nederlands TAG

Geef een reactie

