Hallo leukies,

Omdat we tegenwoordig allemaal selfies maken, leek het mij handig om wat tips te geven over hoe je een goede selfie maakt. Ik maak zelf natuurlijk ook regelmatig selfies en dan zie je toch welk licht het beste werkt enz. Daarom zijn hier mijn tips voor een perfecte selfie!

Tip 1: Zorg voor goed licht!

Als ik een selfie maak, zoek ik altijd het daglicht op. Dit is het meest natuurlijke licht en ziet er altijd beter uit dan kunstlicht. Als je een selfie wil maken als het donker is, zoek dan een lamp uit die niet heel geel licht schijnt, geel licht vind ik zelf niet zo mooi op foto’s. Ga ook niet bij een wit licht/led lamp staan want hierdoor zie je er heel grauw uit. Het beste is om zonlicht te gebruiken, dit zorgt voor een ultiem zonnige foto! 🙂

Tip 2: Maak de foto van boven of van voren

Processed with VSCOcam with b5 preset
Deze foto is van voren genomen!

Als je een selfie maakt, zorg dan dat je jouw telefoon iets naar boven houdt of precies voor je neus. Daardoor komt je gezicht het best naar voren. Als je de foto van onder neemt, heb je een grotere kans op onderkin. En dat wil je natuurlijk niet op een leuke selfie, als het gaat om een gekke selfie kunnen die onderkinnen natuurlijk goed van pas komen!

Tip 3: Lach zoals je zou lachen om een grapje

IMG_1810
Hier moest ik echt lachen!

Op een selfie wil je er natuurlijk vrolijk op staan! Tenminste ik wel. Daarom probeer ik als ik een selfie maak altijd iets grappigs in mijn hoofd te nemen. Hierdoor komt jouw lach op de foto natuurlijker over dan dat je een fake smile opzet. Als iemand een foto van jouw maakt, pas dit trucje dan ook toe!

Tip 4: Laat je beste kant zien!

(bijna) iedereen heeft wel een kant van zijn/haar gezicht die je mooier vindt dan de andere kant van je gezicht. Laat die kant dan ook zien! Als je niet weet wat je beste kant is, maak dan eerst een foto waarop je met de rechterkant van je gezicht naar voren lacht en daarna met de linkerkant. Vergelijk de foto’s met elkaar en kom erachter waar jij er het beste op staat! Hierboven zie je mijn twee kanten, wat is volgens jullie mijn beste kant?

Tip 5: gebruik geen filters, maar bewerk de foto door kleur aanpassing.

Ik gebruik bijna nooit echt filters over mijn foto’s. Ik bewerk mijn Instagram foto’s altijd met VSCO cam. Ik maak de foto meestal iets lichter, geef de foto iets meer contrast, soms zorg ik ervoor dat de kleuren op de foto feller worden. Ik maak de foto scherper en ik zorg voor een koele ondertoon. Dit doe ik omdat mijn blauwe ogen dan beter naar voren komen. Ik zal hierboven even het verschil laten zien, tussen een onbewerkte en een bewerkte foto.

Dit zijn mijn tips voor de perfecte selfie! Natuurlijk moet je helemaal doen waar je zelf zin in hebt als je een selfie maakt! Maar ik vind het leuk om op deze manier mijn foto’s te maken!

Als jij nog goede tips hebt voor het maken van een selfie, laat het weten in de comments!

Kus, Ella

4 gedachtes over “5 tips voor de perfecte selfie

Geef een reactie

