Hey allemaal,

Het is een tijdje geleden dat ik een blogpost op deze manier opende. Vandaag wil ik het hebben over drie boeken van de schrijfster Jennifer E Smith. Ik ben echt iemand die houd van het lezen van boeken en dan vooral van boeken met een lekker romantisch verhaal. En haar boeken die ik tot nu toe heb gelezen zijn allemaal erg romantisch. Dus laten we beginnen!

Even van te voren: De schrijfster is een Amerikaanse dus de boeken die ik laat zien zijn de vertaalde versies van haar origineel dus Engelse boeken. Als je liever in het engels leest, moet je even zoeken op haar naam bij Google. Ik wil ze trouwens ook nog in het Engels gaan lezen.

De statistische waarschijnlijkheid van liefde op het eerste gezicht/The Statistical Probability of Love at First Sight

Even die titel is toch geweldig, daar werd ik al blij van toen ik dit boek tegenkwam in de bibliotheek.

De 17-jarige Hadley mist het vliegtuig dat haar naar de bruiloft van haar vader moet brengen op vier minuten. Over enkele uren zal hij in Londen hertrouwen met een vrouw die Hadley nog nooit gezien heeft. De volgende vlucht gaat pas over een paar uur. In de vertrekhal ontmoet Hadley de Engelse Olivier. Hij is 18, geestig en ook op weg naar Londen. Tot haar verrassing blijkt Olivier naast haar in het vliegtuig te zitten. Tijdens de zeven uur durende reis bespreken ze de meest uiteenlopende en persoonlijke dingen. Er springt een vonk over, maar voordat Olivier en Hadley telefoonnummers kunnen uitwisselen, raken ze elkaar kwijt in de drukte. Hadleys tijd is om: ze moet rennen om de bruiloft te halen. Zal ze Olivier ooit nog zien? Er volgen 24 bizarre uren…

Dit boek is zo enorm romantisch en daar moet je wel echt van houden. Omdat in het boek maar 24 uur wordt beschreven, denkt de hoofdpersoon ook vaak terug aan dingen waardoor het boek wordt gevuld. Dit vond ik zelf wel echt iets toevoegen aan het boek omdat je dan meer te weten komt over Hadley. Het enige minpuntje vind ik wel dat je niet zoveel te weten komt over Olivier. Dus als ze ooit een vervolg schrijft op dit boek, hoop ik dat ze het dan vanuit Olivier schrijft. Ik ben echt iemand die zelfs als het boek een happy end heeft nog wil weten wat er dan daarna gebeurt. Wie weet ga ik zelf wel het vervolg schrijven haha. Het is een typisch “Alles komt goed” verhaal, maar ik houd wel van dat soort clichés. (Als je klikt op de titel, kun je het Engelse boek bestellen bij bol.com, maar je kunt het ook lenen bij de bibliotheek)

Happy M@il/This is What Happy Looks Like

Ik vind hier de Nederlandse titel leuker dan de Engelse omdat de Nederlandse titel meer van toepassing is op het boek.

De zestienjarige Ellie O Neill ontvangt een mailtje dat niet voor haar bestemd is, en raakt verwikkeld in een grappige mailwisseling met een zeventienjarige jongen die een varken als huisdier heeft. Elke dag gaat ze meer uitzien naar zijn berichtjes. Wat Ellie niet weet, is dat ze met hét filmidool Graham Larkin aan het mailen is. Die is ondertussen zo nieuwsgierig naar Ellie dat hij de opnames voor zijn nieuwste film naar haar dorp laat verplaatsen. Ellie moet niets hebben van de gekte rond de filmploeg en al helemaal niet van de populaire jonge filmster waar alle meiden gek op zijn. Tot ze ontdekt wie hij werkelijk is. En dan beginnen de problemen pas echt.

Dit boek is niet zo typisch als je denkt. Het cliché verhaal is dat een popster valt voor the girl next door. Maar achter dit verhaal gaat het verder doordat Ellie een beroemde vader heeft die haar niet eens meer herkent. En ook Graham zit met familie problemen. Dit maakt het boek iets minder cliché. Maar niet minder leuk, het geeft echt een touch aan het verhaal. En ik wil echt weten hoe Graham er uitziet, hier mag wel een film gemaakt worden!

Duizend kilometer tussen jou en mij/The Geography of You and Me

Wanneer de stroom uitvalt in New York zit Lucy vast in de lift met de zoon van de conciërge. Lucy kent Owen nauwelijks, maar al snel blijkt dat ze een klik hebben. Eenmaal bevrijd neemt Owen haar mee naar het dak van hun wolkenkrabber, waar ze een magnifiek uitzicht hebben over donker New York. Het wordt een magische nacht.
Met het licht keert ook de realiteit terug: Owen verhuist naar de westkust en Lucy vertrekt naar Schotland. Betekent dit het einde? Of kan liefde elke afstand overbruggen?

Weer een romantisch verhaal, wordt het al saai? Nee, want het is weer op een andere manier romantisch. Dit boek is de enige waarbij de voorkant bijna hetzelfde is. In het boek zelf komen de sterren ook naar voren en dat vind ik een leuk detail.  Het leuke aan dit verhaal vind ik het begin, dat ze vast komen te zitten in de lift. Omdat ze dan eigenlijk pas elkaar voor de eerste keer spreken. Ook is het vanuit allebei geschreven om de beurt. Dus ik wil best ook een keer vast komen te zitten in de lift met een hele leuke jongen:)

Nou dit waren mijn meningen over deze drie romantische chicklits. Ik houd van dit soort boeken, dus als je houd van boeken zoals The Fault in our Stars van John Green, dan zijn deze 3 zeker aanraders.

Kus, Ella

3 gedachtes over “Deze leuke boeken zijn de moeite waard om te lezen!

Geef een reactie

