Hey allemaal,

Ik ben net terug uit New York, the city that never sleeps! En aankomende dagen deel ik mijn ervaringen in New York. Vandaag beginnen we met dag 1!

Op donderdag 2 juni vlogen we vanaf schiphol naar New York JFK! We vlogen om half 2 Nederlandse tijd en we kwamen half 4 New York tijd aan. Het is daar namelijk 6 uur vroeger. We vlogen met KLM en hierboven zie je ons vliegtuig op de grond en in de lucht. Ik zat helaas bij een heel vies raampje.

In het vliegtuig kregen we diverse snacks en links zie je daar 1 van. Een kaneelbroodje! En rechts waren we bezig met dalen en zie je dus een stukje New York!

Blije gezichten omdat we in New York zijn met paps!

IMG_3047

We pakten vanaf het vliegtuig een taxi naar ons hotel en dit was ons eerste uitzicht op de skyline! I love it.

IMG_3054

Nadat we onze spullen in het hotel hadden gezet, zijn we richting Times Square gelopen, waar het bizar druk was. De foto hierboven geeft dat goed weer!

IMG_3060

Even een panorama op Times square!

En natuurlijk moest ik zelf ook even op de foto!

De M&M store zit ook bij Times Square en daar gingen we even naar binnen. En dat was ook enorm overweldigend. Niet alleen door alle verschillende soorten M&M’s en het enorm aantal mensen wat er rondliep maar ook door de geur die daar hing. Je wilt niet weten hoe M&M’s ruiken want je wordt en gegarandeerd misselijk van. We keken nog even bij de mokken met namen en toevallig stond mijn naam daarbij, maar ik was te lui om die mok te kopen omdat het zo druk was in die winkel, dus maakte ik een foto!

We wilden die eerste avond eigenlijk ook meteen de empire state building bezoeken, maar helaas was er ‘no view’ dus lieten we de kaartjes die we hadden omzetten zodat we een andere dag konden gaan. Dat ging prima, alleen toen we weer naar het hotel liepen was er wel even een stress momentje. Mijn vader was namelijk zijn telefoon kwijt! Hij lag niet in het hotel, dus we waren heel bang dat zijn telefoon gestolen was. Gelukkig bleek dat niet zo te zijn, mijn vader had zijn telefoon neergelegd bij de desk waar we onze kaartjes van de Empire state gingen omruilen en daar was hij hem vergeten mee te nemen. Dus toen we na gingen waar we allemaal geweest waren hebben we hem weer terug gekregen. Dat was een enorme opluchting.

Nadat we Times Square gezien hadden zijn we op zoek gegaan naar een tentje om iets te eten en we kwamen terecht bij een Italiaantje. Ik bestelde een ‘salade’ met mozzarella, tomaat en basilicum en kreeg dat ook alleen er was geen slablaadje te bekennen en ik heb nog nooit zulke harde mozzarella gegeten. Het was niet zo’n succes. Ik heb er daarom ook geen foto van gemaakt want het zag er niet smakelijk uit. Ik denk dat we het verkeerde tentje uitkozen omdat we allebei enorm moe waren door de jetlag, we zijn na het eten meteen terug naar het hotel gegaan en gaan slapen!

Dit was dus mijn eerste dag in The big Apple! Morgen kun je een verslag lezen van dag 2! Laat in de comments weten wat jij zou doen als je New York zou bezoeken!

Kus, Ella

Geef een reactie

