Hallo leuke mensen,

Gisternacht werden de Oscars uitgereikt en het werd dit jaar voor het eerst live uitgezonden op Nederlandse televisie. Daarom vond ik het met mijn handige hoofd leuk om tot 6 uur op de bank te zitten en de Oscars voor het eerst live mee te maken! En het was me een avontuur. In deze blogpost vertel ik je mijn ervaringen tijdens het kijken van de Oscars.

Ik ben altijd al een enorme fan geweest van awardshows, en dan zeker de enorm Amerikaanse awardshows, zoals de Oscars en de Grammy’s. Ik had er alleen nog nooit 1 echt gezien. Normaal ging ik altijd de dag na de show, het hele internet spammen en alles lezen wat er maar te lezen was over de show van de avond/nacht ervoor. Het leukste vond ik het kijken naar de opvallendste momenten of de mooiste jurken. Tot dit jaar! Omdat ik dit jaar weer eens aan het lezen was op Elle.nl over wie er dit jaar genomineerd waren voor de Oscars, ging ik kijken wanneer en hoe laat de Oscars plaatsvonden. Deze werden dus uitgereikt op 26 februari 2017. De datum was snel gevonden alleen een tijd wanneer het werd uitgezonden was iets lastiger te vinden, uiteindelijk kwam er een tijdje later nog een bericht op Elle.nl waarin stond dat Net 5 de rechten had gekocht van de Oscars en dat deze dus maandagnacht om half 3 begonnen!

Dus daar zat ik  klaar op de bank, vooraf nog maar begonnen met het kijken naar een film, want ja, dat wachten tot half 3 duurde best wel lang. Fun fact: ik keek de film Crazy, Stupid love met Emma Stone en Ryan Gosling, de sterren van de film La la land die 14 keer genomineerd was. En om half drie was het dan eindelijk zo ver! De Oscars waren begonnen. Jimmy Kimmel was dit jaar de host van de Oscars en hij was weer erg leuk en gezellig met een goede grappen tussendoor en soms grappen met een iets serieuzere betekenis, die te maken hadden met het beleid van Trump. De avond begon al goed met een optreden van Justin Timberlake, met mijn favoriete liedje! ‘Can’t stop the feeling’ van de film Trolls. Hierdoor zat de sfeer er meteen in, ook al zat ik in mijn eentje op de bank voor de tv te dansen en te snapchatten, want ik hield op snapchat mijn Oscar report bij. Hier waren degenen waar ik mijn snaps naar stuurde enorm blij mee, want die werden de volgende ochtend wakker met 54 snaps van mij over de Oscars.

Het idee van deze blogpost houdt eigenlijk in dat ik mijn persoonlijke hoogtepunten van The Oscars 2017 bespreek en ik geef een soort Oscars aan de best geklede man, de best geklede vrouw, het leukste koppel, de leukste winnaar, de leukste winnares, het beste optreden en het beste en slechtste moment van de avond. Here we go!

And the Oscar for best dressed man goes to…

schermafbeelding-2017-02-27-om-15-26-59

Pharrell!! Erg gewaagd met die kettingen, maar zeker enorm stijlvol en ik heb een zwak voor die man! 🙂

And the Oscar for best dressed woman goes to…

Aahh, ik kan niet kiezen! Ik heb voor nu drie favorieten gekozen! Hierboven zie je Emma Stone, Karlie Kloss en Hailee Steinfeld! Maar er waren gewoon teveel mooie looks om uit te kiezen!

And the Oscar for cutest couple goes to…

schermafbeelding-2017-02-27-om-15-33-38

John Legend en Chrissy Teigen, want kom op deze twee kunnen niet anders dan een lach op je gezicht toveren!

And the Oscar for best actor goes to…

Schermafbeelding 2017-02-27 om 15.38.16.png

Tenminste, hij won beste acteur in een bijrol maar voor mij was hij de leukste mannelijke winnaar van de avond! Mahershala Ali! Hij speelde in de film Moonlight en was voor mij de leukste winnaar omdat hij zijn speech begon met het goed doen van zijn overhemd omdat hij anders op zijn kop kreeg van zijn oma.

And the Oscar for best actress goes to…

schermafbeelding-2017-02-27-om-15-42-09

Emma Stone!! Zij won wel echt de oscar voor beste actrice in een hoofdrol! En ze was de leukste winnares omdat: de award werd uitgereikt door Leonardo DiCaprio, ze zich eigenlijk al had gekleed op de winst omdat haar jurk net zo mooi goud was als het beeldje en omdat ik La la land als enige film gezien heb van alle ‘best picture genomineerde’ Oscar films en ik dus zeker een bepaalde voorkeur had voor deze leuke actrice!

And the Oscar for best performance goes to…

Schermafbeelding 2017-02-27 om 15.46.20.png

Justin Timberlake! Die hadden jullie vast al zien aankomen omdat ik dat net eigenlijk ook benoemd heb, maar deze man verdiend zeker een plekje in dit leuke lijstje!

And the Oscar for best moment of the night goes to…

schermafbeelding-2017-02-27-om-15-50-45

Er waren heel veel leuke en grappige momenten in de hele show, maar wat voor mij het hoogtepunt was van al die grappige momenten was het moment dat Jimmy Kimmel samen met Sunny Pawar, de kleinste acteur van de film Lion, het ‘Lion king’ moment nadeed. Compleet met Circle of life op de achtergrond afgespeeld, ik zat met een big smile voor de tv.

And the Oscar for worst moment of the night goes to…

schermafbeelding-2017-02-27-om-15-51-29

Het moment dat La la land best picture lijkt te winnen, omdat er dubbele kaartjes zijn en het verkeerde kaartje is gegeven aan degene die best picture presenteert waardoor die persoon denkt dat als er ‘Emma Stone, la la land’ op een kaartje staat, het betekent dat La la land best picture wint, wat totaal niet logisch is. Maar het blijkt uiteindelijk dus om een verkeerd kaartje te gaan waar ze pas achterkomen als de hele crew van La la land al op het podium staat met een Oscar in zijn handen. Snap je het nog? Nee, ik ook niet. Ik zat met de grootste verbazing te kijken naar wat er gebeurde en snap na deze uitleg die ik net zelf gaf, nog steeds niet wat er is gebeurd 🙂 Conclusie: La la land won dus niet Best picture, maar Moonlight deed dat!

Nou, dat was het dan, mijn report van de Oscars! Ik hoop dat je het leuk vond dit te lezen! Als je dat vond, geef een reactie waarin staat dat je houdt van pindakaas, zo weet ik meteen of ik dit soort posts vaker moet schrijven!

Kus,

Ella

Geef een reactie

