Als je iemand vertelt dat je hebt besloten om te stoppen met je studie, is 1 van de eerste vragen die je krijgt, wat ga je nu doen? En daar ga ik in deze blogpost duidelijkheid in brengen door al mijn hersenspinsels te delen over aankomend jaar.

Tja, als iemand mij dus deze vraag stelde, was mijn antwoord meestal dat ik eerst hard wilde gaan werken en daarna reizen, op zoek naar wat ik volgend jaar wil gaan doen en ook nog wel leren plannen. Alleen een concreet plan, dat is er nog niet.

Wel, ging er op een vrijdag dat ik mijn krantjes aan het rondbrengen was een creatief hersenspinsel door mijn hoofd. Deze ontstond doordat ik ging nadenken over wat ik nou miste dit afgelopen jaar, of meer wat kon ik niet vinden? Dat wat ik niet kon vinden was:

MOTIVATIE

Afbeeldingsresultaat voor motivatie

En om motivatie te krijgen heb je iets anders nodig namelijk:

INSPIRATIE

Gerelateerde afbeelding

En die inspiratie die kwam in mijn hoofd op deze zonnige krantenloopmiddag! Ik dacht na over waar ik nou allemaal inspiratie vandaan haal en dat ik daar eigenlijk veel te weinig mee doe. Het idee ontstond om een boek te schrijven, iets waar ik mij aankomend jaar volledig op kan storten. Of het nou een boek wordt, of een serie op youtube of een serie artikelen op mijn blog weet ik nog niet. Misschien wel van alles een beetje. Maar ik wil graag iets creëren wat ik volledig met eigen planning binnen dit jaar wil afmaken. En dat heeft alles te maken met die inspiratie. Ik wil schrijven over wat mij inspireert in het leven en vooral van wie die inspiratie komt. Dat je soms niet hoeft te zoeken naar inspiratie, maar dat je er goed voor moet luisteren naar de mensen die voor jou het belangrijkste zijn,

Dus dat is een soort schets van wat ik wil doen naast uitzoeken welke studie ik wil gaan doen volgend jaar. Ik wil in ieder geval bezig blijven, genieten van het leven en met een positieve blik mijn tussenjaar omarmen.

Waar halen jullie je inspiratie vandaan?

Kus, Ella

Een gedachte over “Wat ga je doen?

Geef een reactie

